středa 3. září 2014

Alá modelka pod vlivem Černobylu a lásky

Moje nemalé zkušenosti s muži s fotografickým nádobíčkem se dají shrnout jednoznačně - úchyláci, slizouni a mudrlanti. Proto jsem se opravdu těšila na mé zatím druhé focení se ženou fotografkou v moji kariéře alá modelky.

Celé to začalo, když mi milá paní fotografka s nezkrotnou vášní pro žluté potvory – smajlíky napsala: „Focení bude ve Slaném.“

Nesnáším cestování za Prahou. Jako kdyby nestačilo, že se musím dennodenně trmácet půlhodiny autobusem k nejbližšímu metru, protože Oskar si libuje v bydlení v poli. Fotografka mě vyzvedla nablyštěným BMW X5-kou až jsem při pohledu na její drobnou postavu začala pochybovat, jestli zvládne alespoň nastartovat. Jako kdyby k řízení byla potřebná abnormální síla.
Potřásly jsme si rukou a vyhrkla: „Taky jsem dělala modelku, i když teď už na to nevypadám.“

Každý frajírek je pracháč s vypůjčeným fárem od kamaráda s poslední tisícovkou v kapse, kterou si poctivě škudlí, aby za dívku svých snů, tedy s přifouklým hrudníčkem a obarveným hárem zaplatil jednu neperlivou vodu. A každá je dneska modelka. Stačí se nechat vyfotit u šikovného fotografa, který slovo retuš nemá ve své slovní zásobě jen tak náhodně. Ale nic proti paní fotografce, s jejími párátky mohla by rovnou vlítnout na molo a udělala by dojem, protože chrastění kostí nejlépe ocení módní návrháři.

Řídila jednou rukou a celou cestou si motala na prst pramen plavých vlasů, až připomínala ubohého pacienta ze zamřížovaného domu choromyslných duší. Za její multifunkčnost, která je v dnešní společnosti velkým hitem by si zasloužila zlato nebo aspoň nějakou cetku z pouti. Svůj repertoár rozšířila dokonce o vizážistický i kadeřnický servis.

Musela nafotit spoustu snímků. Rychlostí blesku mačkala spoušť u foťáku Nikon jako šílená. Jako šílený turista, který musí zachytit každý detail a bez přemýšlení.

Ze zběsilého: „Cvak-cvak,“ zapomněla jsem se soustředit a místo sexy bohyni připomínala jsem spíše kyselý citrón.

U focení není tak důležitý napěchovaný hrudník anebo rtíky jako kačer, ale oči. V očích musí být emoce a ne prázdný pohled. Naletěli jste mně? To jsou žvásty nás modelek s přistávající plochou. Ano, řeč je skutečně o kozách. Na pořádné dudy, zrozené z pod sklapla, šikovného plastického chirurga, nekladou se žádné požadavky, stačí hluboký výstřih nebo ještě líp zahodit podprsenku a zrodila se topmodelka.

My ženy máme tendenci se svěřovat cizím lidem a mnohdy nedovedeme navázat řeč s lidmi nám nejbližšími. Děkujme oddaným posluchačům z kadeřnických a kosmetických salonů. Jinak by byly čekárně u psychologů či psychiatrů přeplněné až k prasknutí a nohy bychom musely schovávat v gumákách kvůli zanedbané pedikúře.

„Ze mě už je vdaná paní. Hezky jsem to ještě stihla do třiceti. I když šlo jen o papírové stvrzení naší lásky po sedmi letech chození. Je to až neuvěřitelné, takovou dobu jsem spolu a je to čím dál lepší,“ popisovala svou pohádku fotografka.

Závist je zlá až hříšná vlastnost, která by se měla trestat, ale jak zůstat imunní? Její krásný velký dům, ze kterého vlál pocit blaha a harmonie korunoval celé té romantice jako třešnička na dortu. Sladký retrívr hlídal království lásky a štěstí. Pocítila jsem, jak malá mrška nepřejícnosti začala mě škádlit, až jsem děkovala za menší mráček uprostřed dokonalého světa sterilní čistoty a vlídnosti. Z moderně vybavené kuchyně v tónech fialové se táhl zápach, připomínající mix špinavých ponožek či zkažených vajíček. A snad to ani nebyla mrška nepřejícnosti či závist, ale porovnávání, které mají pod taktovkou rodiče jako způsob výchovy dítěte již od útlého věku.

„Podívej se, jak Terezka hezky papká. A ty se s tím jenom hraješ,“ i když to vlastně nebyl můj případ, protože jsem byla pořádný cvalík, že by i baba ježibaba zapomněla na Jeníčka a Mařenku a mě by hnala na lopatu. Ale batoleti to přece jinak nesluší.

„Jenom o jediný rok je starší paní fotografka jenom o jediný rok! A kde jsem já, a kde ona?! Ona jako světlo, úspěch, kdy se její koníček stal její obživou. Milující muž přikládá polínko do krbu a pes poslouchá na slovo. Já jako stín, hledající sama sebe a kousíček místa pro život. O kariéře čtu v dámských časopisech, kde se společně s pravidelnou nostalgií zaplňují stránky sexem a životními příběhy úspěšných žen. Ten chlápek ve vytahaných trenkách, co mě noc co noc ukolébavá strašlivým chrápáním, prdí, kudy chodí a ještě to svaluje na moji pudlí holčičku, tak to má být můj osudový princ? A pudlí holčička Babika poslouchá jenom na “mňamka“, srovnávala jsem dva životy, dva osudy, dvě ženy.

„Už pár dnů něco tady zavání. Pořád lítám po domě a nemůžu na to přijít, co to může bejt. Jako kdyby to byl koš, ale ten jsem vynesla,“ omlouvala se fotografka a po chvilkovém zadumání rozluštila zavánějící záhadu: „Prsty v tom má chlupáč. Musel si někam zahrabat pamlsek.“

Asertivně jsem přikývla. Nevím, jestli za to může moje vada, že nad vším až moc přemýšlím, a proto říkám lidem to, co chtějí slyšet, abych nedej Bože ranila jejich křehké city.

„No jasně, pamlsky! Moje Bábika dennodenně schovává si dobrůtky po celém domě a nikde nic nezavání. Jestlipak se čtyřnohý miláček z domečku, který připomíná nablyštěný ukázkový dům realitní kanceláře nepokakal? Protože ten nevinně zavánějící puch smrděl jako pořádné hovno!“ bodalo moje myšlenky.

Ještě, že vám to tady píši, protože nahlas bych nesebrala odvahu brát do úst to slovo na H… Že by další moje vada? Výbuch Černobylu před mým narozením se na mě očividně podepsal. Chválen buď ročník 1986!

Žádné komentáře:

Okomentovat